Geleceğin Bilim İnsanları "Çınar"da Yetişiyor
Bilimsel alanlarda özgün ve farklı düşünceler ortaya koyabilen, özgüveni gelişmiş bireyler yetiştirmeyi hedefleyen Çınar Koleji ilköğretim öğrencileri “Bu Benim Eserim” isimli proje yarışmasının ilk aşamasını başarıyla geçtiler.
Milli Eğitim Bakanlığı ve Tübitak’ın işbirliği ile gerçekleşen yarışmada, İlköğretim Öğrencilerinin ortaya koyduğu Matematik ve Fen Bilimleri alanındaki projeler yarışıyor. Öğrencileri, temel bilimler olan matematik ve fen bilimleri alanlarında yaratıcılığa teşvik etmek, onların gizli kalmış yeteneklerinin desteklenerek geliştirilmesine ortam hazırlamak ve çalışmalarında bilimsel düşünce, yöntem ve teknikleri kullanarak bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamayı hedefleyen yarışmaya Çınar öğrencileri özgün projeleriyle katıldılar.
Matematik Alanında, Matematik Öğretmeni Sevinç Özdemir danışmanlığında ortaöğretim öğrencileri olan Ahmet Meydan ve Ömer Böler “İnanılmaz Sayı 7”
Matematik Öğretmeni Dilek Tüzün danışmanlığında; Zeynep Sude Altay ve Sümeyra Şeker “Dilin Matematiği”
Matematik Öğretmeni Necmi Suci danışmanlığında Samet Yurduseven ve Hasan Bahadır Başar “Nerden Vursam Gol Olur”
Matematik Öğretmeni Tahsin Koç Danışmanlığında Ahmet Emir Tozan ve Samet Ünver “Harflerin Şifresi”
Fen Bilgisi alanında Fen Bilgisi Öğretmeni Erhan Damla danışmanlığında Muhammed Emin Göksu ve Muhammed Eray Yılmaz, “Gök-sil” projesi yine Erhan Damlanın danışmalığında Yusuf Toy ve Oğuzhan Dede Kozalaktan “Kozalaktan Enerji Eldesi” isimli projeleriyle, Bu Benim Eserim isimli proje yarışmasının ilk aşamasını başarıyla geçtiler.
Öğretmenlerinin danışmanlığında, ulusal bir proje yarışmasına katılan Çınar öğrencileri, ortaya özgün projeler çıkarmış olmanın özgüvenini kazanırken; sistemli ve düzenli çalışmayı da öğrendiler.
Çınar Koleji, geleceğin inşasında önemli roller üstlenecek olan öğrencilerini bilime teşvik etmek ve sistematik düşünmelerini sağlamak için benzer çalışmaları yapmaya devam edecektir.